Microsoft heeft een rondje langste vastgoedbedrijven gemaakt in het Verenigd
Koninkrijk op zoek naar ruimtes die geschikt zijn voor de Microsoft-stores.
Dat meldt The
Financial Times maandag.
In de VS bestaan ze al, maar nu wil ook Microsoft eigen winkels in Europa.
Hiermee volgt Microsoft een trend die is ingezet door Apple met de beroemde
Apple-stores.
Net als de Apple-store zijn de ‘Windowswinkels’ niet zomaar verkooppunten,
maar ook servicepunten. Zo bied Microsoft er ook cursussen aan.
Het grote verschil met Apple is dat Microsoft niet alleen eigen producten
zoals de XBOX spelcomputer of de Surface tabelt, maar ook apparaten van
andere producenten zal laten zien. Het gaat dan natuurlijk wel altijd om
bijvoorbeeld pc’s smartphones of tablets die draaien op Windows, zoals
bijvoorbeeld de Lumnia-smartphones van Nokia.
Kalverstraat
Op dit moment is er al een ‘Microsoft-winkel’ in de Kalverstraat in Amsterdam.
Maar deze winkel, die is geopend om het publiek kennis te laten maken met
Windows 8, is geen verkooppunt, maar eerder een etalage. Bovendien is het
slechts een tijdelijke brandstore die op termijn weer zal verdwijnen.
Lees ook:
geeft inzicht in training
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl